Общи условия
Настоящите общи условия уреждат взаимоотношенията между Селина Онлайн ЕООД, наричано по-долу за краткост “Търговец“, от една страна и потребителите на интернет страници и услуги, намиращи се на уебсайта https://selina.bg, наричани по-долу за краткост “Потребители“, от друга.
Селина Онлайн ЕООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България с ЕИК 205778893 на адрес 6000 Стара Загора, ул. Охрид 27, имейл адрес info@selina.bg, телефон +359 899 946 522
Моля, прочетете изцяло публикуваните Общи условия преди да използвате информационните и търговски услуги, предлагани на Сайта (наричани за краткост “Услуги“).
Настоящият документ съдържа информация за дейността на Селина Онлайн ЕООД и Общите Условия за ползване на услугите, предоставяни от Селина Онлайн ЕООД, като уреждат отношенията между нас и всеки един от потребителите ни.
Потвърждаването на Общите Условия е необходимо и задължително условие за сключването на договора между Потребителя и Търговеца.
С приемането на Общите Условия, Потребителят се съгласява да да бъдат обработвани неговите лични данни на основание сключения между него и Търговеца договор.
Дефиниции
За целите на настоящите общи условия долупосочените понятия следва да се разбират в следния смисъл:
Сайт – https://selina.bg и всички негови подстраници.
Потребител – всяко физическо лице, което придобива стоки, или използва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска, или професионална дейност и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска, или професионална дейност.
Общи Условия – настоящите Общи Условия, които включват условия за ползване, бисквитки, правила за регистрация и доставка, доброволно разрешаване на спорове, формуляри за отказ от договор за покупка и замяна и всяка друга правно-значима информация, която се намира на Сайта.
Лични данни – информация за физическо лице, която разкрива неговата физическа, психологическа, умствена, семейна, икономическа, културнаq или обществена идентичност.
Стока – движима материална вещ, с изключение на вещите, продавани при принудително изпълнение, или чрез други мерки от оправомощени от закона органи, както и вещи, изоставени, или отнети в полза на държавата, обявени за продажба от държавни органи. Стоки са и вода, газ и електрическа енергия, когато се предлагат за продажба, опаковани в ограничен обем, или в определено количество.
Договор за продажба – договор, по силата на който търговецът прехвърля, или се задължава да прехвърли собствеността на стоки на потребителя, а потребителят заплаща, или се задължава да заплати цената за тях, включително договорите, имащи за предмет едновременно стоки и услуги.
Процедура за алтернативно разрешаване на потребителски спорове – процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на този закон и осъществявана от орган за алтернативно разрешаване на потребителски спорове.
Предоставяни услуги
1.
На
Сайта, Потребителите имат възможност да сключват договори за покупко-продажба на предлаганите от Търговеца
стоки.
Поръчка
2.
Потребителите използват интерфейса на
уебсайта, за да сключват договори с Търговеца за предлаганите стоки.
2.1.
Договорът за покупко-продажба на стока се счита за сключен от момента на потвърждаването на поръчката от Търговеца.
2.2.
При липса на наличност от дадена стока Търговецът си запазва правото да откаже поръчката.
2.3.
След избиране на една или повече стоки, предлагани на уебсайта на Търговеца, Потребителят трябва да добави същите в списъка си със стоки за покупка.
2.4.
Необходимо е Потребителят да предостави данни за извършване на доставката и да избере способ и момент на плащане на цената, след което да потвърди поръчката чрез интерфейса на сайта.
2.5.
При извършване на поръчка, Потребителят получава потвърждение по имейл, че поръчката му е приета.
3.
Търговецът има право да откаже да сключи договор с некоректен Потребител.
3.1.
Търговецът има право да третира Потребител като некоректен в случаите, когато:
–
е налице неспазване от страна на Потребителя на Общите условия;
–
е установено некоректно, арогантно или грубо отношение към представителите на Търговеца;
–
са установени системни злоупотреби от Потребителя спрямо Търговеца.
Цени
4.
Цените на предлаганите стоки са тези, посочени на уебсайта на Търговеца към момента на извършване на поръчка, освен в случаи на очевидна грешка.
4.1.
Цените на стоките включват ДДС, в случаите, в които е предвидено начисляването му.
5.
Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на сайта стоки, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки.
6.
Търговецът може да предоставя отстъпки за стоките, предлагани на сайта, съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата, приложими за такива отстъпки, са налични на мястото, където е показана отстъпката. Отстъпки могат да се предоставят под различни форми (напр. промоции, отстъпки за лоялност, предоставяни индивидуално, на случаен принцип или в резултат на участие в състезание или клиентско проучване).
6.1.
Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща стока.
Плащане
7.
Когато Потребителят връща стока с правото на възстановяване на заплатената сума поради каквато и да било причина, цената, обект на възстановяване, се намалява със стойността на получената отстъпка, приложена върху стоката, и само действително платената сума подлежи на възстановяване.
8.
Потребителят може да заплати цената на поръчаните стоки като използва по свой избор една от изброените на уебсайта възможности. На Сайта е възможно плащане чрез следните методи:
9.
Ако Потребителят избере опцията за доставка с куриер и плащане с наложен платеж, той трябва да заплати цената на поръчаните артикули заедно с цената за доставка на куриера при получаването на стоката.
10.
Ако Потребителят избере метод на плащане, включващ трета страна – доставчик на платежни услуги, Потребителят може да бъдете обвързан от разпоредбите и условията и/или таксите на такава трета страна.
11.
Търговецът не носи отговорност, ако даден метод плащане, включващ трета страна – доставчик на платежни услуги, не е наличен или по друг начин не функционира поради причини, които не могат да бъдат вменени във вина на Търговеца.
Отказ от договор и замяна
12.
Потребителят има право да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице.
13.
За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да уведоми недвусмислено Търговеца за решението си да се откаже от договора, като индивидуализира стоките, които желае да върне, чрез предоставяне на всички данни за осъществената поръчка и доставка, включително, но не само: съдържание и стойност на поръчката, данни на лицето, направило поръчката, данни на лицето, приело доставката, и дата на доставката.
14.
Търговецът публикува на сайта си формуляр за упражняване правото на отказ от договора.
15.
За упражняване правото на отказ Търговецът предоставя на потребителя възможност за избор да попълни и да изпрати по електронен път чрез интернет страницата стандартния формуляр за отказ или друго недвусмислено заявление. В тези случаи Търговецът незабавно изпраща на потребителя потвърждение за получаване на отказа му на траен носител.
16.
Потребителят е длъжен да върне стоките за своя сметка задължително заедно с касовата бележка и фактурата, ако има такава, като ги предаде на Търговеца или на упълномощено от последното лице, в срок от 14 дни от датата, на която Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора.
17.
При връщане стоката трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид.
18.
Търговецът има право да отложи възстановяването на плащанията до получаване на стоките обратно или докато не бъде представено доказателство, че е стоките са изпратени обратно, в зависимост от това, кое от двете събития е настъпило по-рано.
19.
В случай че Потребителят не изпълни задължението си за връщане на стокaта, без да уведоми Търговеца за забавянето и без да предостави уважителна причина за същото, се счита, че той е оттеглил изявлението си за упражняване на отказ от договора.
20.
Когато във връзка с изпълнението по договора Търговецът е направил разноски и Потребителят се откаже от договора, Търговецът има право да задържи съответната сума за направените разноски или да изисква тяхното плащане.
21.
Потребителят няма право да се откаже от договора в случай че предмет на същия са:
22.
Търговецът възстановява на Потребителя заплатената от него цена за върнатите стоки.
Гаранции и рекламации
23.
Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката или услугата с договореното/поръчаното, когато след доставката, са открити несъответствия с договора за продажба.
24.
Търговецът не носи отговорност за естественото износване на стоките.
25.
Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставката на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
26.
Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата ѝ, когато: